Pavel Dundálek: „Práce ve Zlíně na flexiúvazek je příležitost pro všechny“

Pavle, v současné době vedeš jeden ze dvou týmů zlínského kontaktního centra innogy. Co obnáší práce tvého týmu?

innogy je jeden z největších dodavatelů zemního plynu a elektrické energie. Po celé České republice máme více než 1,7 milionů zákazníků a o tyto zákazníky je potřeba se starat, odpovídat na jejich dotazy, zpracovávat jejich požadavky v souvislosti s novým připojením, poskytovat jim kompletní servis. V mém týmu pak zpracováváme požadavky z tzv. „call me back“ formuláře. Zákazník si na našich stránkách sám vybere datum a čas a my mu v tomto jeho zvoleném čase zavoláme zpět a vyřešíme jeho požadavek. Všichni naši specialisté, kteří jsou na sluchátkách, tudíž nenavolávají tzv. „z ulice“ ani „studené kontakty“. Přesně víme, komu voláme, komu můžeme pomoci.

Práce na sluchátku obnáší zcela jistě zajímavé situace…

Zajímavá tato práce určitě je, a to hned z několika důvodů. V první řadě se zde člověk dostane k situacím a příběhům, které může pomocí vlastní znalosti ovlivnit a dovést ke zdárném konci. Díky našim službám a znalostem produktů jsme schopní novým nebo stávajícím zákazníkům pomoct vyřešit praktické problémy v jejich současné situaci a myslím, že mluvím za všechny, když řeknu, že máme dobrý pocit z toho, pokud zákazníky pohodově provedeme pro ně zdánlivě nepříjemným procesem. Řešení energií je pro mnoho zákazníků noční můrou, protože je to složité téma. My jsme tu od toho, abychom tento pocit úplně odbourali nebo zpříjemnili.

S jakými největšími předsudky o práci na sluchátkách se setkáváte?

Nejde ani tak o předsudky, jako spíš o strašáky. Tím největším jsou sluchátka a přímý prodej, představa, že nutím lidem něco, co nechtějí. To u nás ve Zlíně neplatí. Nenavoláme žádné studené kontakty, neoslovujeme lidi z ulice, neprodáváme hrnce ani žádné podvodné služby. Práce ve službách ale vyžaduje elementární komunikační schopnosti a chuť být v kontaktu s lidmi. Sluchátka navíc mají tu výhodu, že se za nimi můžete skrýt. Je to bezpečná práce, můžete se uzavřít do svého vlastního světa a najít si způsob, jak se v práci cítit komfortně i v případě, že jste například introvert.

Dalším předsudkem je věk. V innogy má šanci na úspěch každý šikovný člověk. V týmu mám absolventku vysoké školy, maminky samoživitelky s dětmi, ale také ty životně nejzkušenější z nás.

Velmi často se můžeme setkat se záběry z call center, kde neexistuje žádné soukromí, vlastní pracovní prostor. Platí to i u vás ve Zlíně?

Opak je pravdou. Žijeme v 21. století a jsem velmi rád, že se innogy o vlastní zaměstnance stará a poskytuje jim vše potřebné k jejich práci. Ve Zlíně máme, řekl bych, až rodinné prostřední. Pracuje nás tu dohromady dvacet, máme fajn kolektiv. Co mě těší, že tu opravdu najde místo každý, kdo pracovat chce, snaží se a má chuť se učit novým věcem. Najdete tady kolegy a kolegyně, kteří dříve pracovali v pohostinství, kde postrádali stabilitu a jistotu výplaty mzdy a celkově výdělku, nebo třeba studenty a studentky, kteří si chtějí přivydělat ke studiu a kombinují si školní a pracovní povinnosti. Nutno dodat, že ve Zlíně máme krásné a moderní kanceláře, takže si tady každý najde to své.

Zmínil jsi, že u vás pracují i studenti. Práce a školní povinnosti, jak to jde dohromady?

Vše začíná a končí jedním slovem a tím je FLEXIBILITA. Rádi pracujeme i z domova. Další výhodou je náš FLEXIÚVAZEK. V prostředí call center ojedinělá záležitost, která spočívá v dřívějším splnění týdenních povinností. Pokud si specialista splníte vše, co má například od pondělí do čtvrtka, pátek má nejen volný, také řádně zaplacený. Pak si třeba může užít prodloužený víkend s rodinou nebo přáteli.

K tomu navíc, jako jedni z mála zaměstnavatelů, pracujeme v rámci nikoli standardní, ale zkrácené pracovní doby, což je 7,5 hodin.

Jaké další benefity můžete ve Zlíně čerpat?

Jsme v centru, pár minut od veřejné hromadné dopravy. Další atraktivní položkou ve velkém výčtu všech benefitů je možnost většího uplatnění přímo ve Zlíně oproti jiným spádovým oblastem v tomto regionu. Pokud k tomu přihodíte všechny benefity, které innogy svým zaměstnancům poskytuje, máte opravdu s čím pracovat.


Kliknutím otevřete obrázek v maximální velikosti do nového okna 

 

Jaký je nejjednodušší postup, pokud by se k vám chtěl někdo přidat, případně by chtěl nakouknout pod pokličku práce ve vašem týmu?

Nejjednodušší cestou je zaslat životopis přímo na tuto pozici pomocí našeho systému.

Ozvat se taky můžete kolegyni Dominice (dominika.soustkova@innogy.cz nebo +420 ‍703 ‍197 ‍108, která má nábor na tuto pozici na starost. Kontaktovat můžete i mě na e-mailu pavel.dundalek@innogy.cz. Oba jsme plně k dispozici a přivítáme rádi každého se zájmem o práci v innogy.